Op deze website lees je wat de school jou te bieden heeft, wat het kost en hoe je je kunt aanmelden.

HET AVONTUUR VAN ZELFONTDEKKING: OP ZOEK NAAR INNERLIJKE RUST

Door Maarten van Rossum
gids

HET AVONTUUR VAN ZELFONTDEKKING: OP ZOEK NAAR INNERLIJKE RUST

Stel je eens voor, dat wie we echt zijn niet te vinden is in al die gedachten, meningen, en verlangens die ons dagelijks bezighouden. We zijn niet de bundel van theorieën die we hebben, noch de ik-gedachte die constant in ons hoofd ronddwaalt.

Nee, wie we werkelijk zijn, is iets veel diepers, iets dat niet in woorden of gedachten te vatten is. Het is een ervaring die we alleen kunnen beleven, hier en nu, in onszelf.

Alles wat we denken te weten, ons huis, onze vrienden, onze angsten, het zijn slechts oppervlakkige lagen die ons ware zelf bedekken. We zitten vast in een bubbel van bekendheid, zonder ons te realiseren dat er meer is dan dat.

Maar hoe vinden we dat ware zelf dan?

Het begint met aandachtig te kijken naar iedere gedachte die opkomt, zonder oordeel. Dit is het begin van meditatie, een reis naar binnen waar we uiteindelijk de waarheid ontdekken die ons bevrijdt.

Helaas, omdat we het probleem vaak niet goed kunnen oplossen, zoeken we afleiding in materiële welvaart, geloof, of externe autoriteit. Maar deze afleiding leidt ons alleen maar verder weg van de weg naar binnen, met meer ellende als gevolg.

Dus laten we met ons hart, niet alleen met ons hoofd, op zoek gaan naar dat ware zelf. Want alleen daar vinden we de sleutel om al onze zorgen te laten verdwijnen.

SCIO School voor Intuïtie biedt een moderne leergang – met veel oude inzichten en technieken – waar kennis en ervaring uit Oost en West samengebracht worden op zoek naar wie we werkelijk zijn.